onsdag 19 maj 2010

Back again!

I måndags em rullade vi in i Säter efter att ha spenderat några sköna dagar i Köping!! Slapp, FEST, god mat och härligt umgänge!!

På lördagen gick årets Ernst-tävling av stapeln. För er som inte har en aning om vad det är så kommer en kort förklaring nedan:

Mina två vänner Emelie och Annika fyller båda i Maj och har sedan en tid slagit sina påsar ihop och haft kalas tillsammans!
De började med att ha teman på sina kalas. Ett år hade dem "saftkalas" och ett annat år "Pirattema". Detta gav dem iden att anordna en tävling för alla sina vänner.

Varför Ernst??

Jo, första året som tävlingen anordnades hade Emelie och Annika tänkt ut en mötesplats för alla lagen.
Alla lag fick en gåta att lösa och svaret på gåtan skulle leda till mötesplatsen. Utanför Emelies dåvarande lägenhet finns ett litet torg, kan man säga, och där står det en staty som föreställer Ernst Neiveztny, känd konstnär och skulptör.

Och varje år har vi träffats där innan tävlingen dragit igång!!
De är lite svårt att förklara bara såhär hur genomtänkt tävlingen är och hur mycket tid tjejerna lägger på att planera, så jag struntar i de! Men om jag säger såhär. Första året var vi 3 lag som tävlade och nu 7. Alla vill va med och tävla!!!

I år va temat charter och suntrip. Och vi i de Gula laget hade valt att klä de två manliga deltagarna, Glenn och Linus, som Stig-Helmer, Jannice, Sofia och Karin va Klockrena charterbönor och jag själv var Berra ur sällskapsresan. Ni vet " Ra-ta-ra-ta-raaa" :)

Åh vilken kul dag de va!!!

Ni som hängt med bloggen ett tag vet ju att jag inte mer än luktat i glaset. Men i lördags va de inte jag som spotta i glaset!!( Kan man säga så??!!)
Ja, de va iaf första gången som jag festa sen jag blev gravid. 1 1/2 år sen närmare bestämt. Ska inte sticka under stolen med att jag va lite nervös hur kvällen skulle sluta, men de gick huur bra som helst! Jag drack vin under kvällen och var noga med att fylla på med vatten emellanåt!

Eftersom att både jag och Macke var med så fick Ebba va med mormor och morfar i nästan ett dygn!! De va nemas problemas! Hon är ju så snäll och go lilla tjejen <3

De funkar inte att lägga in bilder nu så dem kommer i ett eget inlägg sen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar