måndag 24 maj 2010

Lingon anyone??

Ibland glömmer jag bort att jag har en blogg och då blire lite glest mellan inläggen, men de känns skönt att veta att jag har trogna läsare!!

Idag jobbar Macke sin första dag på banken. Han ville mest att denna dag skulle vara över och jag kan inte annat än att hålla med. Jag har alltid hatat första dagen på ny skola, praktik, jobb osv.
Han är ju glad över jobbet och tror de kommer bli jättebra! Idag blev de dock en Lååång första dag 08.15-17.30 och en Låång dag för oss utan pappan :(

Dagen har gått i ett. Först morgonpromenad, sen frukost och en liten promenad till affären. Lunch för Ebba, Lunch för mamman, sovtajm för Ebba, göra matlådor till pappan som han kan äta på sitt nya jobb!! Bebis vaknar och får mellis. Där är vi nu :)

Jag efterlyste lingon på facebook idag och jag kan väl göra ett försök här med. Nån som har lingon att sälja eller vet nån som har de??
Jag hade ju planer på att plocka massa lingon i höstas men magen va i vägen då!! Nu har hela familjen Lilja ätit av de plockade lingonen och nu är dom sluuut. De finns ju inge bättre än hemmagjord lingonsylt på gröten på morgonen! Köpsylt smakar ju knappt lingon och är fullt i socker..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar