onsdag 16 mars 2011

Goodbye Twenty, Hello Thirty :)

Sist vi hördes då var jag 29 år gammal. In my twenties. MEN,nu har de hänt. Jag har blivit Tant. Nej, ja mena Trettio såklart!! Hipp hipp hurra för mig då :)

Imorse när jag och Ebba klev utanför dörren så möttes vi av ballonger, serpentiner och lysande girlanger. Geléhallon över hela gången och uppspikade hellokitty tallrikar. Sugrör i alla möjliga färger va nedstuckna i snön och karamellfärg hade stänkts i snön. Det såg ut som vi hade haft världens fest!!!

När jag lämnat Ebba på dagis så mötte jag upp svägerskan för en prommis i de härliga vädret. Jag passade på att handla innan jag gick hem och hade precis kommit in på willys när jag känner att de ringer. Hinner inte svara och jag får ett röstmeddelande. Känner inte igen numret så jag ringer till röstbrevlådan.

" Du har ett nytt meddelande, togs emot 10:37"

- Ja, hej jag heter Patrik och jag ringer angående annonsen om en tomt i Torsång. Du kan väl ringa mig på bla bla bla.

Ja jag kan ju säga att sen har de ringt. De har ringt och ringt och ringt och jag har inte svarat. Till sist så fick jag så dåligt samvete så jag ringde upp dom som ringt flest gånger och berättade som de va. Att någon (läs, min svåger DANIEL ALTÖRN!!!) lagt in en fejkad annons på blocket för att jävlas med mig på min 30årsdag!!
Som tur va så skrattade alla och önskade mig en trevlig dag!!

Nu så sover Ebba och Macke är och spelar hockeymatch. Själv så myser jag i soffan med en skål chips och lite annat gott och tycker att livet är ganske fantastiskt!!

Vill runda av med att säga TACK till alla som har grattat mig. På facebook och på mobilen och så. Jag blev otroligt rörd av alla som tagit sig tid att skriva en rad eller två till mig idag. JAG BLEV OCH ÄR JÄTTEGLAD :)

Hej då för idag!

2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott vännen!!!! Jag lever efter bättre sent än aldrig jag :) Nyfiken på vad det var för överraskning om din längd Macke planerat!? :) Hoppas du hade en toppendag i alla fall! KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Välkommen in i 30-gänget!

    Grattis i efterskott!

    SvaraRadera