torsdag 16 juni 2011

E n S i s t a C h a n s

Jag tänker ge bloggen en sista chans. Om jag bara ska skriva nåt inlägg i månaden kan jag lika gärna lägga ner, och det tänker jag om det blir så. Men nu ska jag alltså ge det en sista chans!! Jag ska försöka att blogga nåt inlägg varje dag,så att man kommer in i skrivartagen och att ideerna om vad jag vill skriva om kommer.

Oftast är ju inte själva innehållet problemet för mig, utan det är ju att skriva ner det också!!

Jaha, dagen so far har bjudit på en hel del. Ebba har slitit av sig blöjan och kissat på golvet 4 GÅNGER!!!! Ok, sista gången va de bara några droppar, men ÄNDÅ!! Ebba har vägrat att ta på sig kläderna så vi blev osams. Ebba har grinat åt dammsugarn så vi blev osams. Härliga morgon.

Som tur är så blir vi ju alltid sams och när jag lämnade henne på dagis vid 11 så skiljdes vi som vänner. Min lilla skrutt <3

Idag börjar jag jobba kl 15. Det är lite segt faktiskt att komma till jobbet då. Dom som har gått dag börjar så smått droppa av och det känns nästan som att man kommit försent till kalaset, om ni fattar. Men men, jag får några timmar egentid iaf eftersom jag lämnar E kl 11 på dagis så hon får vara med och äta och sen sova!

Och vad har jag då fyllt min egentid med då funderar ni säkert nyfiket!!?? JOOO, jag har dammsugit båda våningarna och plockat undan grejer(de blir en hel del grejer) och så har jag sorterat och samlat ihop tvätt(de blir en hel del tvätt också!!) Och så torkat lite golv och gjort lunch.
Nu är lunchen snart uppäten och jag ska ta mig till tv-rummet och sätta mig på ryggen en stund tills det är dags att göra sig iordning för worket.

På återhörande!

1 kommentar: