fredag 24 juni 2011

Midsummerseve.

De senaste 3 åren, samma dag, samma tid har vi setat på Dala Airport och väntat på att få kliva på planet som tagit oss till Turkiet.

Idag samma dag, samma tid ligger jag i soffan. Midsommar ska detta år firas(!) i Sverige.
I ärlighetens namn har det varit ganska skönt att slippa midsommarhetsen. Missförstå mig rätt, jag tycker att det är en av våra härligaste helger och jag har gjort mycket kul under åren. MEN, de regnar ju tamigfan varje år och DET är mindre härligt.
Ingen annan högtid(!) är så beroende av vädret, för att bli lyckad, som midsommar.

Allt blir ju vad man gör det till, och den inställningen tänker jag ha idag, när vi ska ge oss på små grodorna och imorgon när de vankas trädgårdsfest i Köping!!

Den 28 maj i år va det mors dag. Och eftersom jag är en morsa så förväntade jag mig att Ebba o Macke gått ihop om nån liten present. Ja va fick ja då??? Ingenting, kan jag säga!!!
Va fan, tänker ni, det va en snål jävel.
Efter påpekande om brist på uppvaktning så fick jag till svar att presenten var beställd och lev. datum var den 27/5, MEN inte hade kommit då som den skulle. IGÅÅÅR, ca 1 månad efter den borde ha kommit så låg den i brevlådan!! Och va fick jag då.

Gissa!!









JOOOOOO, ja fick en rosa och vitrandig Onepiece från Zipperall. Supermysig är den och passade perfekt. Tack mina älsklingar <3

Nu ska jag starta igång den här dagen så, vi hörs sen.
Vill önska alla er en trevlig midsommar!!
Kram

1 kommentar:

  1. då vill jag se ett kort på dig när du har den på dig:)
    Ha de supertrevlig midsommar kram tessi

    SvaraRadera