torsdag 11 april 2013

Pånyttfödd?!

Ja, de känns nästan så!
Jag har en fungerande, tänkande hjärna som inte bara vill vara i viloläge! En kropp som inte har något emot att gå ner i tvättstugan och slänga i en tvätt och sedan hänga den!
För när man är sjuk känns dessa saker som världens största och jobbigaste grej, både i kropp o knopp!
I'm back! Och det känns fantastiskt!!!

Min kompis Sara har startat en inredningsblogg vid sidan av hennes mer personliga blogg. Den heter creadomi. www.creadomi.se
Hon lägger ut jättemycket fina bilder på hennes hem men också andra inspirationsbilder! Det var genom hennes blogg jag lärde känna begreppet DIY som betyder Do It Yourself. Väldigt simpelt, men ack så praktiskt. Och passande för min del eftersom jag älskar att vara kreativ och göra egna inredningsgrejer. Det blir inte alltid så lyckat( det finns nog vissa som kan fnissa länge och väl åt en lampskärm i stål som jag skulle göra för några år sen) men nog tycker jag att jag har lyckats fler gånger än jag har misslyckats!!

I allafall har idéerna sprutat ur mig sen jag fick tillbaka min tankeverksamhet! Jag skissar på tavelmotiv, letar efter skänkar på blocket, kollar plankor på byggmax och känner mig nästan pirrig över alla projekt som jag vill ta tag i!
Dom projekten som är mest genomförbara är ju förstås dom som kostar minst, eftersom pengar alltid är en issue, tyvärr!

När jag sätter igång ska ni såklart få hänga med genom lite bilder, men i nuläget kommer de vara lite dåligt med bilder på bloggen!
Jag måste nämligen göra en uppdatering på telefonen som gör att jag kan ta hem en app som i sin tur göra att jag kan föra över bilder från iphonen till paddan. Intresseflaggan vajar högt i topp förstår jag ;)

Kram o hej!

1 kommentar:

  1. Hihi,ja den känslan känner jag igen, den bubblande ivern. Kul!! Och perfekt nu när det börjar bli lite varmare utomhus så man kan hålla till ute eller i garaget utan att få köldskador. Ska bli spännande att se vad du hittar på :) Kram

    SvaraRadera