onsdag 14 juli 2010

Ok, nu kör vi!!

Jag måste ju ta tag i bloggen lite nu känner jag, Jag tror dock inte att så många sitter framför datorn i denna värmen, men jag känner att de har hänt massa grejer som jag vill skriva om och de bara läggs på hög och ger mig ångest, så nu kör vi!!


Turkiet


Kl 8.30 på midsommarafton lyfte planet från Dala airport. Ebba verkade helt oberörd och efter att ha slurpat i sig en flaska välling så sov hon gott i ett par timmar! När hon sedan vaknade så fick hon ett eget säte emellan oss och där satt hon och lekte tills de var dags för landning. Inga problem de heller och heller inte bussresan på 1 ½ timme till Alanya! UNDERBARA BARN :)


Vädret va ganska bra hela veckan, lite molnigt några dagar, men de var ju bara bra för Ebbas skull, plus att de blåste friska vindar hela veckan!
På midsommardagen så unnade vi oss Hamam (turkiskt bad!) superskönt och kan varmt rekommenderas om man åker till Turkiet.


Först så fick vi sitta torra i en badstu i ca 10 min och mjukas upp. Sedan så fick vi gå in i ett rum som var byggt av marmor och lägga oss på en uppvärmd marmorhäll. Då kom de en kvinna som hade en ullhandske och peelade hela kroppen. Sedan så blev man intvålad och hon masserade och gnodde lite grann!!
Sedan så fick man sätta sig upp och hon sköljde av en och shamponerade in håret. Shampot tvättades ur och man invirades i handdukar. Efter en liten stud i en vilostol så fick vi en helkroppsmassage med massa olja. JÄTTESKÖNT :)
Veckan flöt på och de blev massa god mat, poolhäng, shopping, stranddagar och mys! Vi är mycket nöjda med våran semester!!


De får nog räcka såhär denna gången! Imorgon åker jag och Ebba hem till Säter igen. Jag tänkte ta mig upp till huset och knäppa lite kort på förvandlingen!! Återkommer med de :)




















































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar