måndag 1 juni 2009

Bloggbrejk...

Ja, de kan man nog kalla de jag haft i helgen!
I veckorna så hänger jag på trafikskolan nuförtiden, så de blir nog en period med lite glest mellan inläggen, men men..

I helgen då har vi hunnit med att ha en soft fredagkväll för att sen på lördagen köra på i full fart! Jag klädde om fyra stolar och M skruvade ihop vårt "nya" köksbord som är mer barnvänligt! Vi städade undan lite och jag gjorde potatissallad och diverse sallader å grejer och så åkte vi och handlade de som fattades till kvällen.
Vi skulle nämligen grilla lite hemma hos oss, eller ja vi blev väl 10-12 pers tillslut, men de vart hellyckat! God mat, alkoholfritt vin, cola light i mängder, skratt och trevliga gäster!! Mycket trevligt :) Tyvärr så tog jag inte ett enda kort :(

På söndagen när vi käkat lite lunch och M hade piggnat till så åkte vi ut och övningskörde lite, sen åkte vi till Ätjärn där Fogge o Jenny va. Fogge flugfiskade och Jenny solade, så vi gjorde dom sällskap i solen en stund och de va superskönt. Vi låg på en liten sandstrand och de va som en oas mitt ute i skogen :)
Efter de så åkte vi hem och grillade och glodde tv tills de va dags för sängen! En mycket bra helg tycker ja!

Idag har jag vart på körskolan hela dagen och pluggat, de har gått sådär. Det är inte så lätt att läsa när ögonen går i kors för att man är trött och ofokuserad så jag hoppas på en bättre dag imorgon..

De ringde på dörren nyss och eftersom vi inte har betalt tv licensen så förstod jag nästan va som vaG. Jag stängde av tvn och tassade ut i hallen och tittade i tittögat och där stod nån okänd snubbe med papper och anteckningsblock i handen så jag tassade ut i köket så tyst som jag bara kunde och kände hur kinderna blossa upp av skam. Dom har ju trackat oss på telefon i några månader och nu ska dom dyka upp i dörren, vilken terror!! Hade de vart bara jag hade jag betalat men M tycker att de är onödiga pengar, jag med iofs, men jag klarar snart inte av pressen!!!
Aja, de blir väl att kolla på tv i sovrummet resten av kvällen utifall han tänker komma tebax!!( Sovrummet ligger längre från ytterdörren än vardagsrummet)

Ha en go kväll folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar