onsdag 17 juni 2009

Svar på kommentar!

Tack för era fina inlägg! Blir så glad när jag ser att de är någon som läser och faktiskt lämnar en liten kommentar.
Jag vet ju att de säkert är fler som vill skriva nåt, men på nåt vis så funkar de inte för alla :(

Iaf, här kommer en liten sammanfattning om hur jag tog mitt körkort!

Jag anmälde mig till en trafikskola och en vecka senare skulle intensivutbildningen starta. Jag fick med mig alla teoriböcker jag skulle behöva och samma kväll började jag plöja genom boken. När väl utbildningen började så hade jag kommit halvvägs i boken och de hjälpte mig att snabbare kunna börja med datorprogrammen på körskolan.
Där ska man man klara olika avsnitt såsom A, B, C, F, repetitionsfas, slutprov och vägmärken. När man klarat dem så får man fortsätta repetera till man är så trött på skiten att man känner att kunskaperna sitter!

Medans jag kämpade på med teorin så hade jag ungefär 1 körlektion/dag. Så va de ju halkan och en ny kurs som kallas för "Riskettan" som handlar om alkohol, droger och trötthet i trafiken som kostade 800 spänn och är obligatorisk.. Vilka påhitt!! Men men...

När dessa två veckor va slut så va de bara att vänta på uppskrivning och uppkörningen. Så jag försökte att köra så mycket jag kunde med Macke och bläddra igenom boken och repetera.

Så Jessica, mitt tips till dig är väl att ta en intensivutbildning! Jag hade nog inte haft disciplin nog att bara köra ibland och gå till körskolan nån eftermiddag då och då och jag antar att de gäller dig också!
Första steget är ju iaf att anmäla dig på körskolan, skaffa körkortstillstånd och gå handledarutbildningen med din handledare ( om du inte redan har en giltig "lämpa" förstås, då är de ju bara att tuta o köra, he he)

Det bästa är ju att du verkligen bestämmer dig för att sätta igång och att du ska klara de! Min drivkraft kom från att för mig var de ett måste att ha körkort när jag skulle ha barn, så jag kan rekommendera att bli gravid som motivationshöjare!! Ha ha, skämt åsido!

Du kanske ska springa ner till Axelssons redan idag, du ser ju hur bra de gick för grabbarna Shulman. Stort Lycka till Jessica o kram på dig :)

1 kommentar:

  1. hehe ja du har ju helt klart rätt, ska försöka ta mig tid till det. Svårt m intensiv när man jobbar samtidigt men jag måste nog snart(som om jag inte sagt så så många ggr) Men hade du kört nåt innan? Grymt bra gjort iaf mkt imponerad

    kram Jessica

    SvaraRadera