onsdag 25 augusti 2010

En historia..

Att ingenting är gratis här i livet får man tyvärr ofta erfara. Och bor man i hus så är tv definitivt inte gratis.
Men tv vill man ju ha, så för ca 18 dagar sedan så beställde Macke Viasat åt oss. Va bra att de skulle ta MAX 10 dagar innan de hörde av sig/ och-eller kom och installerade boxen och parabolen.

I måndags så ringde Macke iaf och vi fick veta att tidigast i september skulle dom kunna komma. I HELVETE HELLER.

Dom var här idag, och det är här min historia börjar.

Macke ringer mig och säger att dom skulle komma mellan två och tre. Jag och Ebba höll oss hemma. Tiden gick. Halv tre, halv fyra, halv fem. Ja, ni fattar.
Macke ringer efter killen och hans tjej svarar i vad som verkar vara deras privata telefon. A, de hade blitt nå strul så han skulle komma inom en timme. BRA.

Och så kom dom, ja, han hade en tjej med sig som vi trodde va hans lärling, eller nåt liknande. Inga viasat loggor på kläderna, ingen tjänstebil, ingenting som visade att dom var från viasat. Lite oproffsigt, ellerhur??

Ja, i allfall så gick dom upp o "reka" på övervåningen, för de är där vi har båda tv:na. Efter 10 min ca kommer han ner och går ut och ska titta på väggen där han ska borra, Macke hänger på ut och ska erbjuda stege, (eftersom han inte hade med sig nån, fast de står på hemsidan att dom kommer fullt utrustade).

När Macke kommer ut så ser han hur killen står böjd in i bilen och ut plockar han en bebis, en 4 månaders bebis. En bebis som har setat själv i bilen medans hans föräldrar "reka" på övervåningen..
Jaha, tar man med sig BÅDE flickvän och bebis när man ska ut på jobb.
Ännu mer oproffsigt...

Ja, nu har vi i allafall tv så ikväll blire å titta på livvakterna. Har ni sett den serien??
Den går på svt på onsdagar. Dessvärre är de sista avsnittet ikväll, och jag måste hinna titta klart på förra avsnittet på svtplay innan nio, så de är nog bäst att jag sätter igång!

Ha de bra så länge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar