måndag 11 maj 2009

Helgish

I helgen har vi faktiskt haft lite att pyssla med!!
I fredags kväll så hade vi bokat bord på Vi på hörnet, och åt en härlig middag tillsammans. Hela maj har dom ät 2 betala för 1, så vi passa på!! När vi var klara där så tog vi svängen förbi konsum och handlade lite snacks till hockeyn!! Mysig kväll helt enkelt!!

I lördag så stack Macke iväg vid halv tolv och skulle förbereda sig för en modevisning som han och några grabbar ur laget varit tvungna att delta i!! Stackars killar :) De va nog ingen som tyckte de där va speciellt kul, men de tyckte vi tjejer som stod vid sidan av catwalken och knäppte kort. Hi hi!! Det är lite dålig kvalité på korten men håll till godo!!

Lite senare på eftermiddagen så gav jag och M oss iväg till Mora parkens parkering där min första övningskörning på ca 8 år skulle ske!! Oj, oj oj, de gick väl helt ok, men mitt ialltihop så fick jag typ 10 motorstopp på raken, jag kunde lixom inte få igång biljäveln, då var jag less ska jag säga. Men sen blev de bättre! Efter att ha kört sjuttontusen varv på parkeringen, stannat, krypkört, försökt BACKA RUNT ETT HÖRN (de måste ju va typ de sista man lär sig!!) så gav vi oss ut i trafiken. De fick bära eller brista, men de gick bra!!

Jag tror ändå att Macke blev lite svettig och var ganska lättad när "lektionen" var över!! Och de bästa: VI ÄR FORTFARANDE IHOP!!!

Vi är dock överens om att de kanske är bästa att jag bokar in en "riktig" körlektion på skolan, där M kan åka med så vi vet vad som är viktigt att träna på!! Men ååååh va kul de är att köra :) Jag vet inte om det är spänningen för att man inte riktigt kan, för de är ju inte ofta folk säger att de är kul att köra bil!!

På kvällen blev de tacos och sen drog M iväg till Martin för att hänga lite med sina modellkompisar :) Jag tyckte de va rätt skönt att ha en kväll för mig själv, även om jag älskar Mackes sällskap. Så jag satt o grejade med mitt "projekt" till halv tolv, sen blev de lite tv, sen sova!!

söndagen sov vi lääänge. Jag vet inte när jag sist sov till kl 11, de va längesen iallafall! Efter lite pyssel hemma så tyckte M att vi skulle åka till Maxi och kolla el-grill, luncha på donkan och tvätta bilen. Så de blev planen!!

När vi kom hem igen så var de bronsmatch som vi titta på. Grattis Sverige!! PÅ kvällen blev de bakad potatis och grillad kyckling. Gött!

That's it folks

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar