onsdag 8 april 2009

Crazy cravings

- I början av min graviditet typ de 10 första veckorna var jag extremt sugen på att smaka på mr. Muscle wcblock. Tycker fortfarande att det är frestande ibland när jag sitter på toaletten.

- Å jag tyckte tandkrämen smakade vansinnigt gott, käkade en sådär 4 tuber i veckan!

- Stekt syltlök med bearnaise-sås. Dessutom älskade jag doften av ruttnande löv på hösten


- Sugen på rengörningsmedel...speciellt fönsterputs......lukta på då asså...men är bra sugen på att slicka på trasan....även sugen på att smaka på motorer och vara i garage och slicka på golvet...gillar allt som har motorer att göra...tex hissar ...rulltrappor...Jag ääääälskar att sniffa badsvamp. Den ska inte vara helt ny (för då luktar den blä) den måste introduceras i tvål ett par dagar och den ska givetvis inte varit använd för annat än just sniffandet. Så när jag är på stan letar jag som en galning efter "bra" badsvampar. Jag bara älskar dem, varje gång jag är på toa blöter jag ner den i skållhettvatten och sniffar i mig ett djupt andetag. Jag är helfast. Ajax är också en klar favorit!! Kanske ska prova att kombinera dessa 2 :-P

- Med mitt första barn var det bara snabbmakaroner med hockeypulver inblandat som gick att äta :O

- Min mamma åt tegelsten när hon var gravid med mig, hon kokade saltade och sen slog sönder bitar med hammare och knaprade hehe och min moster åt rent kaffepulver!!!

1 kommentar:

  1. Haha jag älskar också att sniffa badsvamp.dom luktar sjukt gott hälsningar Anneli gravidvecka 39

    SvaraRadera