tisdag 14 april 2009

Påskhelgen!

I torsdags morse ringde alarmet kl halv sju och då var de dags att kliva upp! Kvart över sju satt vi i bilen och började vår färd mot Falun, närmare bestämt Carlia bil.
Efter att att provkört, pratat, väntat så styrde vi kosan mot Borlänge och kupolen.
Där strosade vi lite och åt lunch, mycket trevligt! Efter de så åkte vi till säter där vi skulle spendera påskhelgen!

Jag och svärmor gick en sväng på "stan", hon shoppade och jag va smakråd, sen blev de en fika på ett fik där man kunde köpa med sig inredningen om man gillade den, de va lite gamla bord och stolar å grejer, ett loppisfik helt enkelt!

Medans vi gjorde de åkte svärfar och Macke tillbaka till Falun och tänkte göra affärer :) Resultatet blev de här:

(Detta är ej vår bil men en
likadan)





På fredagen så hade vi en slappardag i solen, jag gick en långpromend och M bättre på kondisen och sprang en runda. Jag köpte en tidning som hette, mama gravidbibel, och de va en sjukt bra tidning. Den har jag läst hela helgen!!

På kvällen efter vi hade grillat och ätit gott så gick vi hem till Nyström på lite fest. Bara killar, så jag stannade en timme, drack en cola, åt lite salta pinnar sen jag hem till svärpäronen. Tänk va man blir trött tidigt om kvällarna nuförtiden!!




På lördagen så packade jag, Macke, Sture, Bettan och Dennis in oss i bilen och åkte till Hasses stuga som ligger några km utanför säter. Där väntade massor av folk, släkt och vänner.

Det skulle anglas (ett sätt att fiska genom isen) byggas brygga, grillas korv, pimplas, lekas, solas läsas och pratas!! Det var otroligt fint därute och jag tror de kan vara fantastiskt på sommaren!! När vi kom tillbaks till "stan" så intog jag samma plats som innan på soldäck, med en glass eller två och korsord. Ljuva livet :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar