torsdag 16 april 2009

I am alive

Jorå, ni behöver inte va oroliga, jag lever!! Har haft lite att pyssla med bara! Håller på med lite olika projekt, men alla kan inte genomföras innan lön pga inge klirr i kassan.
Håller på och fixar lite på balkongen, ska plantera lite blommor och grejer, köpa en skön solstol där jag kan hänga i sommar!
Vi har eftermiddag och kvälls sol, på gott och ont, de är ju härligt med sol på balkongen men inte lika skönt med bastu till vardagsrum!!
Ett annat projekt jag håller på med håller jag lite hemligt än så länge, utifall jag skulle misslyckas, men jag lovar att de kommer bilder om jag lyckas :)

Smarta jag fixade ett nästan sprojlans nytt skötbord från Ikea, helt gratis idag!! Lgh mittemot har stått tom sedan Juha och hans familj flyttade, så vi har kunnat plocka lite grejer vi vill ha därifrån, och jag har sneglat på en vit bokhylla-aktig grej som påminde om ett skötbord jag sett på nätet, men den va inte tillräckligt djup så man skulle lixom inte kunna ha någon skötbädd där, men så idag hittade jag en del som man skruvar på, så att de blir ett skötbord, där spara vi nån tusenlapp, BRA DÄR! Vem hade anat att jag va såhär ekonomisk, Ha ha ha ha!
Å nya grannar ska vi få också, mycket trevligt, välkommen till huset Moa och Daniel!!

Nu är de mindre än en vecka kvar till ultraljudet, det är med skräckblandad förtjusning jag längtar/bävar inför de. Man ska inte oroa sig i onödan men, det är klart man funderar om de bor en liten en där inne eller inte!!
En kompis berättade för mig igår om en anhörig till henne som hade vart på UL för 2 veckor sedan och fått sett en bebis som inte alls hade växt som den skulle, eller utvecklats tillräckligt mycket. Dom fick själva avgöra om dom ville avsluta graviditeten eller hoppas på de bästa.. Måste ha vart fruktansvärt.
Det enda positiva är väl att dom ändå kunde göra valet i ca v20 istället för att antingen få ett missbildat barn eller ett barn som kanske inte skulle överleva..
Med de sagt vill jag bara säga att jag inte går och tänker massa dumma saker om dagarna, utan försöker att vara positiv och glad för varje dag jag får må bra!!

Åh, nu är jag så kissnödig, så vi hörs imorgon!!

Godnatt alla underbara

1 kommentar:

  1. Tack Camilla, vi har tur som får såna bra grannar :)

    SvaraRadera