fredag 12 mars 2010

Bakslag

Ja, imorse kom de..Bakslaget
Jag ställde mig på vågen, som jag gör varje fredagmorgon, och den visar +o,4 kg sen förra veckan.
Dessvärre är jag inte ett dugg förvånad då jag trodde att detta skulle ske redan förra veckan, men vågen visade då -o,5.
Egentligen va de det här jag behövde. Jag har haft sjukt svårt att motivera mig att träna överhuvudtaget.
Jag brukar varva mellan att promenera, gymma, mamma-baby gympa och köra lite med diverse träningsredskap jag har här hemma. Sen jag va sjuk för X antal veckor sedan har jag helt enkelt inte hittat tillbaka..
Maten tycker jag dock att jag fortfarande är duktig med och jag äter ju bara söta saker, chips etc på lördagar!

NYA TAG, är de som gäller och börjar känna mig otroligt PEPP.
Ebba ville gå upp efter käket vid halv sju, så då fick de bli så. Efter lite slapp i soffan så slängde jag i mig morgonens gröt och drog på mig promenadkläderna och pluggade i podden. De blev en PW på 40 min och jag tänker ge mig ut på ytterligare en i eftermiddag!

Är de nån av er som kämpar med några extrakilon?? Vi kanske kan hjälpas åt :)

2 kommentarer:

  1. Det är inte så lätt att hitta motivationen, vet inte ens om jag har den nu och Noel är 11 månader! Promenerade mycket i början men denna vinter har ju inte vart den bästa för promenader med barn. Nu har jag börjat med body pump och kommit igång lite med ridningen igen men dom sista kilona verkar inte vilja försvinna ändå :) Hur mycket vill du gå ner?

    Ha det så bra // Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Linda! Va kul att du skriver!!
    Nä, de där med motivationen är lite lurigt. Jag försöker tänka på hur mycket bättre jag kommer må, men de räcker ju tyvärr inte hela vägen jämt!!
    Som tur är så fick mina + 0,4 mig att bli sugen på träningen igen och jag hoppas att de håller i sig!!
    Jag har 6 kilo kvar tills jag är nere där jag va innan Ebba blev till! -19 kilo so far!
    Tänk att din lillkille redan är 11 månader, tiden går alldeles för fort!!
    Hoppas allt är bra med er!

    SvaraRadera