söndag 7 mars 2010

Five

Det har vart en fullspäckad helg, må jag säga!
I fredags kom svärisarna på em och vi fikade och vid fem stack jag iväg till Lina T för en liten "get together" med några utav tjejerna! Mycket trevligt va de :)
Ebba fick stanna hemma med farmor och farfar och sen mötte jag upp dom på hallen! Så himla trevligt va de att få sitta och äta i lugn o ro och kunna slutföra ett samtal utan att behöva torka, trösta, mata, roa osv!!
Dessvärre så verkar de som att jag blivit socialt handikappad nu när jag har gått hemma i över ett år. Jag spillde här o där och kände mig allmänt fumlig, nästan lite nervös på nå vis!! Ha ha ha

På hallen så hyllades Anna Haag för sin insats i OS och Mora vann matchen som egentligen inte betydde nåt!

På lördagen så tog jag lite sovmorgon, till nio. De är bäst att passa på när man har barnvakt!
Vi hann med massor under lördagen. En shoppingvända på stan, fika med Marcus morbror och kusiner, en vända i vasaloppets mässtält, lagade och åt god mat, GODIS och melodifestivalen.

Ebba och farmor tittade på vasaloppsstarten imorse och mamman sov till nio och kände sig ändå trött :(
Efter lunch så åkte svärisarna hem och jag och Ebba gick för att möta upp Carina för att hejja på Moa när hon gick i mål.
VILKEN TJEJ!! Både jag och Carina blev alldeles fuktiga i ögonen när hon svischade förbi på upploppsrakan! Plats 76 på dryga 6 timmar, ojojoj!!

Efter de så gick vi hem och softade och kvällen har mestadels spenderats i soffan med räksallad och cola, och nu te!
De blir tidigt i säng för man vet aldrig när man måste stiga upp!!

Nu skulle jag precis publicera inlägget när jag fick se att jag döpt de till "Five" utan att skriva varför!!!
JO, Ebba blir 5 månader idag!! CAN YOU BELIEVE IT!!!?
De känns som att de ända man gör nuförtiden är att säga: Guuuuuu va tiden går FORT, men de är ju verkligen så. På gott och ont!

Hoppas jag inte trökat ihjäl er med mitt dravel(stavning?) Iaf så ska jag lägga mig nu. GONATT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar