måndag 1 mars 2010

The weekend

spenderades mestadels i Säter!

På fredagen efter lunch packade vi (jag+Ebba) in oss i bilen och styrde kosan mot Säter. En resa som skulle komma att bli den segaste resan EVER. Så pass seg att jag vid ett tillfälle blinkade lite för länge och kände hur jag inte hade ratten i kontroll, SKITLÄSKIGT..
Jag har valt att inte tänka vidare på vad som skulle kunna hänt och tackar min lyckliga stjärna för att de inte blev "värre" än de blev.

De resterande milen så klappa jag mig på kinderna, sjöng alldeles för högt och falskt och spärrade ögonen på vägen.
Jag brukar alltid ha en cola med mig och kanske nåt att tugga på men denna gången hade jag inget alls med mig.
Jag har nog inte riktigt fattat hur trött jag faktiskt är nu när vi stiger upp runt 6-7 på morgonen, men hade jag kännt av de hade jag ALDRIG suttit mig i bilen och åkt 12 mil...


Aja, väl framme hos farmor och farfar så packade vi ur oss och åkte till Ebbas kusiner och kollade in deras nya soffa som dom väntat x antal månader på! Väl värt väntan för den va supernice!! Ebba fick sig en slurk sen åkte vi hem och gjorde mat och mös i soffan hela kvällen. Såg mitt första avsnitt av Solsidan och de är ju HUR kul som helst!! Det ska lätt tv4-playas :)

På lördagen så hade farmorn lovat att ta Ebba så att trötta morsan skulle få sova ut. Vad gör ungen då, jo, tar lite sovmorgon till nio. TYPISKT.. När man hade barnvakt lixom. Aja, lika glad var jag för de!!
Efter frukost och fix så tog jag, Ebbis och farmor bilen till Hedemora för att "göra stan" (haha) och hälsa på Marcus mormor!

Ebba fick massa fina grejer av farmor bla en ny overall som var jättemysig, den var lixom så ful att den blev cool, på nå sätt. Alltså, jag valde den själv!!
Hon fick även två nya pyjamasar och lite annat som vi behövde!! TOPPEN :)

När vi va tillbaks i Säter åt vi en sen lunch och sedan skulle jag vila lite innan de var dags att göra mig iordning för att gå på fest med svägerskan!!
Hennes gäng skulle ha lite tjejfest med make up skola, mat, drinkar och utgång i Borlänge och jag var välkommen att hänga på! Dock utan drinkar och utgång!! :(

Tanken var att jag skulle ge Ebba mat innan jag åkte kl 16.30 och pumpa ur en flaska så att de fanns mat så jag skulle slippa åka fram o tillbaka för att amma o hålla på. På så sätt skulle jag kunna vara borta flera timmar i streck.
Jag sätter mig iaf och ska pumpa ur, men efter 20 min och 5 ml senare ger jag upp. Kossan var tom..(En natt förra veckan pumpade jag ur ca 100ml på en kvart, så jag var ganska förvånad att de inte gick..) Dessutom så sov Ebba som en liten bebis bara kan i vagnen och jag ville inte väcka henne.
Så de blev att stanna hemma för mig.. De blev god mat, gott lördagsgodis och faktiskt några bra låtar i melodifestivalen istället, inte fy skam de heller!!

På söndagen så fick Ebba va med Farmor och Farfar på fm så jag fick sova ett par timmar till! De va guld värt men jag hade lätt kunnat sova några timmar till ändå!!
Efter lunch så packade vi återigen in oss i bilen och åkte mot Mora. Ca 2 timmar senare var vi framme och gjorde oss klara för att gå på pappans match. Mora vann ÄNTLIGEN!!
På kvällen blev de kebab och hockey innan mamman stupade i säng!


Hoppas ni också hade en trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar