söndag 28 mars 2010

Ont som faan

Just de. Jag håller på att sluta amma och mina boobs håller på att sprängas.
Anledningen till detta är att jag känner att de är dags! Snart kommer säkert första tänderna och jag vill gärna bespara mina bröstvårtor de, men den största anledningen är att jag känner att mjölken inte räcker till längre.
Jag orkar inte hålla på och "palta" med lite amma här o lite amma där, så de blir allt eller inget! Jag har ju trots allt helammat i 6 mån och ska vara glad att de har funkat så länge!!

Jag håller på att införa välling och så småningom kvällsgröt, plus att hon redan äter ett mål pure'+efterrätt om dagen. Så jag tror nog att skruttan är nöjd ändå. De verkar så i allafall!

Om de är nån som läser som har slutat amma så får ni gärna ge mig lite tips hur jag ska undvika mjölkstockning och hur ni gjorde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar