torsdag 4 november 2010

Dagens i-lands problem.

För några år sedan köpte jag något, en pryl, som jag har älskat och uppskattat VÄLDIGT mycket! Man kan nog säga att den ligger på min topp tio lista av bra saker jag köpt. Ja, om jag nu hade haft nån sån lista alltså.

Denna lilla pryl jag pratar om är en ipod shuffle. En liten liten mp3 spelare med en liten clips som man kan fästa överallt och den vägen nästan ingenting.
Den har vandrat med mig på otaliga promenader och gympass, den har åkt tåg och buss och kanske tom bil. Ja, den har följt med dom senaste åren. Varit mig trogen. Och hur återgäldar jag detta då.

JO, genom att ge min poddis en svängom i tvättmaskinen. ÅÅÅÅÅÅHHHHHHHH så dum man kan va kort sagt.
MEN så bara för att testa så stoppade jag i hörlurarna och körde igång den och dröm om min förvåning när rackaren började spela mina favvislåtar!!
Bara för att nästa dag vara helt död. Vilken teaser va..

Så JA, den är död.

MEN så fick vi hem reklamblad från ÖB, och där hade dom en nästan likadan, fast för bara 149 spänn. Taget tänkte jag och vi styrde kosan mot Bolanche för att inhandla denna FakePod.

Nu kommer historien bli lite tråkig, men jag drar den iaf!! Ni som orkar läser, annars just don´t!!

Min "riktiga" ipod har jag laddat med låtar som jag köpt på itunes store. Nu när jag skulle ladda fakepodden så funkar inte skiten. De tog ett tag innan jag fatta men, låtarna man köper i itunes store är m4 format och min lilla fakepod kunde inte spela detta format, så då försökte jag konvertera låtarna till mp3, men de gick ju inte. Så de va bara för mig att hitta ett annat ställe att köpa låtar. Jag hitta cdon. GREAT!!!

Har väl haft fakepodden i ett par månader nu och den funkar helt ok, tills igår då den låg längst ner i Ebbas skötväska i ca 75 min då jag och svägerskan gick prommis i spöregn. Jag ni kan ju fatta själva vilken idiot jag tycker att jag själv är!!

A, de va mest de. Dagens i-lands asså. Mmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar