måndag 17 januari 2011

Back On Track :)

Jag smygbörjade faktiskt lite igår redan då de blev premiärtur på skidorna. De va jag och svägerskan som gav oss ut till golfbanan i Säter där de finns ett spår. Ett varv är 3,5 km så vi körde två varv.

De va ju inte direkt optimalt. 4 grader plus och regn. Men de va riktigt kul och de är ju så himla skönt.
Idag är mina ljumskar och jag inte överrens. Jag försöker ta stora kliv, men de går liksom inte..

Efter att jag lämnat skruttan på dagis så tog jag en promenad till gymmet. Där blev de löpning 5km och ca 30 min styrka. Känns bra att vara igång igen efter en månads uppehåll.
Kom billigt undan med ett ½ kilo plus på vågen tycker jag, med tanke på vad jag stoppat i mig och noll träning!!

Jag har ju hintat i tidigare inlägg att jag har nåt på G till våren, ett mål kan man säga! Och det målet är att jag ska kunna springa en mil på 60 min.
Idagens läge har jag inte sprungit längre än 5km, så de ska bli spännande att se hur de går!! För att hjälpa mig själv på traven hade jag hittat ett träningsprogram som jag skulle följa i 20 veckor, med start den 20e januari. När jag för några veckor sedan gick in på sidan för att skriva ut de, så HADE DOM TAGIT BORT DE!!! Maximal otur. Så nu får jag klara mig på egen hand, men jag tror att de ska gå bra ändå!!

2 kommentarer:

  1. Det kommer säkert gå jätte bra! vad duktig du är! :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för peppen Frida :) Kram!

    SvaraRadera