tisdag 4 januari 2011

Måndag 4:e januari 2010..

Då var Ebba nästan 3 månader och de var dags för mig att börja ta tag i mina gravidkilon. Som ni kanske kommer ihåg så vägde jag som mest 85 kilo. Det var dagen innan Ebba föddes.

På denna måndag vägde jag iaf 70,3 kg.

Innan jag blev gravid så hade jag inte någon direkt koll på vad jag vägde för vi hade ingen våg och det intresserade mig inte särskilt mycket. Men jag uppskattade min vikt till 60 kg och det är de jag har utgått ifrån.
Målet var att komma ner till 60 igen. Dessvärre så har de ju inte gått spikrakt nedåt som man kanske hade kunnat hoppas. Man kan säga att jag har kört intervaller. Ibland har jag vart superduktig och skött mat och träning perfekt för att sedan slarva lite och komma igen!!

Någonstanns på vägen så blev jag kanske lite nöjd till och från, även fast jag var långt ifrån målet. När mer och mer kläder i min garderob började passa igen så kanske jag trivdes lite ändå, samtidigt som de fanns så mycket som jag inte kom i fortfarande!!

Det är ju dom här sista rackarna som man får kämpa med och jag trodde knappt att de va sant när jag ställde mig på vågen för nån månad sen och den visade 60,2. HAPPY!!!!

En siffra säger inte så mycket om hur du ser ut, men mentalt, säger de mycket! Ett tag tvivlade jag på att jag skulle nå mitt mål så nu känns det ju superkul att sätta upp ett nytt mål!!

Det främsta målet är dock att se frisk och stark ut!!!

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! :)
    Kram Frida på Hm

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du varit, bra kämpat! Sist jag såg dig såg du väldigt frisk o stark ut.

    Jag kämpar oxå på med kilona och det går faktiskt bra, det känns så skönt. Har haft lite vila nu under jul men sätter igång stenhårt på Måndag igen.

    Grattis! Att trivas med sin kropp är lycka.

    Massa kramar

    SvaraRadera