söndag 15 mars 2009

Hej hopp fjälltopp

Åh, så trött jag är!!
Idag har jag varit med om äventyr ska ni veta!!
Kl halv elva var matsäcken packad, understället på, pjäxorna snörade o solglajjorna på näsan! Jag var glatt ovetandes om vad som väntade kan jag ju säga!!
kl elva sharp började våran resa mot toppen av fjället, dvs 2 1/2 timme typ gåendes uppför en såååå lång backe som aldrig tog slut, kändes de som iaf!!
När vi väl va framme vid halv två, var vi väl värda matsäcken som mam o pap släpat upp!! De vankades äggsmörgås, minestonesoppa, varm choklad och jägarsnus!! ( det är en blandning av nötter och choklad!)
Åh va gott de smakade sittandes i en snödriva bakom en gran med solen som stekte :)
När vi smält maten lite grann började vår väg hemåt, och som tur var så kunde man glida nästan hela 5 km, de va gött!! Pap sa att vi nog skidat ca 15 km, de är ju inte dåligt va??!!
Men jag kan säga att jag är rätt mör nu! Skavsår fick jag på båda hälarna och träningsverken börjar sakta smyga sig på!
Imorgon hoppas jag på sol igen för de va såå varmt och skönt idag.

Förresten, Guu va skönt att Ugglas inte vann, men de va ju grymt nära.. Tror ändå att hon Malena kan ha en bra chans i Moskva, eller vad tror ni?

Nu ska jag lämna min källarvåning och vara lite social me la familia!!
Tänkte lägga upp lite bilder från idag men vi får se om jag orkar idag annars blire imorgon!!

Tingeling Tingeling :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar