söndag 8 mars 2009

En dag i backen!

Ingen dålig cliffhanger va!!


För ungefär 24 år sedan så bestämde sig en liten tös att hon skulle lära sig att åka slalom. Sagt och gjort så blev denna 4-åring medlem i Köpings slalomklubb! Hon harvade på en vinter och körde en barmark säsong, med sin bästis Lina. Karriären fick tyvärr ett snabbt slut, då de inte ville komma nån snö, nästkommande säsong, och den lilla tösen tröttnade..


Så efter 24 år stod jag på skidorna igen, spännande minst sagt!! Vi började i barnbacken med lagom lutning, men efter några åk kände jag mig redo att ta mig an en större utmaning! De slutade med att jag åkt i den näst "farligaste" backen!! Weeeii
Skulle nog kunna uppskatta att jag ramlade 8 gånger och vid ett tillfälle blev de tom några tårar, men de va bara för att jag blev förbannad!! Macke tyckte jag va duktig i allafall <3
Måste säga att de va riktigt kul och Orsa Grönklitt, där vi va och åkte va jättefint!

På kvällen gjorde jag och M soppa och våfflor och kikade på melodifestivalen! Snälla, snälla, snälla HUR FAN KUNDE DU GÅ VIDARE?? Tur att vi slapp Amy i finalen i allafall!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar