fredag 23 april 2010

En riktig diagnos

Igår fm så skulle Macke till lagets sjukgymnast Jani och kolla sina stygn. Då passade jag och Ebba på att följa med så jag kunde få en riktig diagnos på mitt knä!!

Han vred, drog, klämde, massera och ställde massa frågor och när han var klar hade han två möjliga teorier!
Han kom iallfall fram till att jag hade fått en överbelastning i ett muskelfäste och ordinerade knät vila i en vecka till och skickade med mig en karta "hockeygodis" som han kalla de!!
Så nu hoppas jag att lite piller, voltaren och vila ska göra susen :)

Idag är de fredag! Veckans bästa dag enligt mig. I allafall när man jobbar. Då är alla på gott humör, man har helgen framför sig och man handlar hem lite gott och kanske får med sig en lila eller turkos påse hem!
Nu när man inte jobbar så är nog lördagen den bästa dagen! Då får man äta godis och "nästan" alla är lediga och man gör mysiga saker!!

Idag ska vi väl fortsätta att packa. Jag har hållit på att rensa min och Ebbas garderob. Såå himla skönt att slänga sånt som inte används och packa undan sånt som kanske kan komma att användas när några kilon till har trillat av!

Idag står exotisk kokosrisotto på menyn till lunch! Tror att de kan bli riktigt gott faktiskt. Man ska koka råris i kokosmjölk och röd curry och sedan tillsätta ärtor-majs och paprikablandning och räkor!

Hoppas ni får en trevlig dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar