tisdag 13 april 2010

Weighing in Tuesday

Imorse ställde jag mig på vågen efter att ha kört isodieten i en vecka. Och jag hade faktiskt smygvägt mig tidigare i veckan så glädjen över resultatet hade liksom hunnit lagt sig, tyvärr. Underbart är kort..
MEN vågen visade -1,7 kg :) HEJJA MIG!!
Och jag måste faktiskt ge mig själv lite cred för jag tycker att jag skött mig bra denna vecka! Förhoppningsvis ska jag väl fortsätta sköta mig så jag kan återgå till ett "normalt" liv snart!


Vissa av er har säkert hört talas om Isodieten och andra har säkert inte en aning. Men jag känner att jag måste förklara lite va de går ut på, så ingen tror att jag svälter eller nåt!! TVÄRTOM.
Ibland är portionerna så stora att jag knappt orkar få i mig allt (och jag är ju ganska glad i mat!)
Iso betyder "lika" och det är precis de det går ut på. I varje måltid så fördelar man kolhydrater, protein och fett just lika, dvs ca 33% av varje!

Nu kanske ni tänker, "Hur fan ska jag orka, kunna eller hinna hålla på att räkna ut varje måltid??
Men de behöver man inte! Det finns nämligen 2 böcker med recept på frukost, mellanmål, lunch och middagar. Sen är de bara att knåpa ihop sin egen meny, efter vad man gillar! Bra va!!
Det tar lite tid, det kostar lite extra och de är lite jobb, men för mig så är de så värt!!

Såhär lägger jag upp en dag med mat:

Frukost 8-9
Lunch 12-13
Mellis 15-16
Middag 18-19
Mellis 20.30-21

Idag ser min meny ut såhär:

Frukost:
1/2 burk kesella
2 dl naturell lättyoghurt
1 hackat äpple
4 msk fröströ(cashewnötter, pumpakärnor, linfrön och kokosflingor)

Lunch:
Grekiska köttbullar med grönsallad och fetaost

Mellis:
1/2 burk kesella
1/2 banan
2 tsk kakao
5 mandlar
Mixa allt och toppa med hackade nötter( Blir som en god chokladcreme!)

Middag:
Matig omelett ( Med bla, zucchini, campinjoner, paprika och ost!)

Mellis:
Isomuffins och en kopp grönt te( Muffinsen har jag bakat efter ett isorecept.

De låter väl inte så illa va!!
Med risk för att tråka ut mina få läsare så får de räcka sådär för nu. Men eftersom att detta upptar ganska mycket av min tid nu så kommer jag antagligen att skriva om de också!!!
Vill man läsa mer ingående eller bli medlem i isoklubben kan man gå in här

Kommentarer uppskattas alltid :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar