måndag 12 april 2010

Semester

För ca 2 månader sen så bokade vi en resa till Turkiet!! Och de har jag helt glömt bort att berätta här!! Ska bli så himla najs!
Det är jag, Macke och Ebba och sen Mackes föräldrar. Jag hade aldrig velat åkt bara vi, utifall de skulle hända nåt o så. Så de är ju perfekt att svärisarna följer med, då de även kan finnas en chans för lite avkoppling och avlastning på semestern!!

Vi ska bo på ett lägenhetshotell som heter Azalea. De ligger i Alanya, 600 m från kleopatra stranden. Vi åker från Borlänge, som vanligt :) vilket är superskönt, speciellt nu när vi reser med Ebba!! Det är lite grejer att tänka på som: Ebbas mat, hur värmer vi välling, vilken vagn ska vi ha? Dom brukar ju inte va direkt försiktiga med ens bagage och jag har ingen lust att dom ska kasta sönder våran vagn..
Nån som har rest med småbarn som har nåt bra tips??

Vi har iallfall fått köpt en teutonia 05:a för 500 spänn av en kompis till svägerskan, som kommer bli toppen för Ebba att campa i!
Vad gäller maten så köper jag med burkmat så de räcker för veckan och så ska jag försöka få tag på en flaskvärmare så att vi kan värma välling lite smidigt på rummet. Övrig tid så får man väl ha med sig en termos med varmt vatten.. A, de är lite att tänka på!!

Jag har inte börjat längta än för de är ju en massa kuliga grejer som ska hända innan. Ernst-tävlingen och köpingsfesten bla!
Ebba va med redan förra sommaren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar