onsdag 7 april 2010

Påsken

På skärtorsdagens morgon tog jag och Ebba Saaben till Bvc för en 6-månaders kontroll+andra dosen vaccin.
Vad gäller vikt och längd så börjar hennes kurva att plana ut sig lite. Den gick spikrakt upp ett tag men jag antar att hon har "växt ikapp" sig själv!!
Vikt: 6940 g
Längd: 65,5 cm

När vi vart hos sköterskan så skulle vi sedan in till läkaren som skulle klämma och känna, kolla hjärtat, pulsen och synen och till sist så skulle hon få två vaccinationssprutor, en i varje ben!
När hon va 3 månader och skulle ta dessa sprutor för första gången kunde jag inte hålla tårarna tillbaka. De va såååå hemskt att se henne "lida" och de enda man kunde göra va att hålla om henne!
Den här gången var de lika jobbigt men jag lyckades hålla tårarna tillbaka iaf!! Ebba fick två stora plåster på låren sen fick vi åka hem!

Stax efter 12 så var vi färdigpackade och åkte till donken där vi åt lunch innan Macke skulle till sjukan och kolla hans knä igen.
Vid 13.30 var han klar och han fick ta över rodret då jag hade planer på att decka i baksätet på väg till första stoppet för mig, Kupolen!
Precis en timme efter var vi framme i Borlänge och Macke slängde av mig vid Kuppan och han och Ebba åkte vidare till säter!
kuppan mötte jag upp svärmor och fick TRE timmars kvalitetsshopping UTAN BARN!! Gissa om jag var nöjd!!

På kvällen så käka vi och mös och hoppades att få Ebba relativt tidigt i säng, men hon va lite gnällig, vilket jag trodde berodde på hennes mage som hade krånglat i några dagar.
Iaf så tyckte jag inte hon kändes så speciellt varm, mer än i nacken, men bestämde ändå att ta tempenskruttan och de visade sig att Ebbis fått sin första feber.
39,2 visade tempen så jag gav Ebba en supp panodil och sedan somna hon i vagnen. 02.30 vaknade hon och va hungrig och då visade tempen 37,1 så de va ju skönt!

På långfredagen så packade vi i alla grejerna igen och begav oss mot Köping där lunch väntade!
Efter en lugn och skön em med mormor och morfar så åkte jag och Ebba till Sofia och Nicke där de skulle bjudas på mat!
Macke var redan där med grabbarna, läskade och tittade på kvalseriehockey :)
Vi hann väl inte mer än komma innanför dörren innan Ebba blev gnällig, och hon är ju vanligtvis inte gnällig, vår supersnälla tjej, glad jämt för tusan!!
A, jag tog tempen iaf och den visade 38,6. För en bebis så kan allt upp till 38,5 vara "normalt" men eftersom att hon hade feber kvällen innan så ville jag inte chansa så hon fick en panodil och så somna hon i Tildes vagn en stund!
Lång historia kort, Åkte hem med Ebba till mormor och morfar efter luren, fick njuta av en god middag, prata med efterlängtade och saknade vänner och charmas av Tilde 1.5 som är en helt fantastisk liten tjej, innan jag åkte hem strax efter 24.00. MYCKET TREVLIGT :)


På lördagen var de dags för påsklunch och OJ va vi åt. Såå himla najs!! Vi umgicks sen hela eftermiddagen och på kvällen så blev jag och Ebba hemma med mormor och morfar när Macke drog iväg till Empa och Jens och deras nya hus!!
Jag skjutsade dit honom så även jag fick mig en titt och de kommer ju bli såå bra! Jag älskar nivåskillnader!!

På söndagen efter lunch så brummade vi till min mormor och fikade där innan vi återigen tog vägen genom skogarna till Säter.
Måndagen bjöd på god lunch med Mackes familj och efter en fika så satte vi oss i bilen IGEN, och susa hem till Mora! SKAPLIG TURNE'!!!

De va påsken de!!!

Just de! Glömde ju kameran i Mora så inte en endaste bild kan jag bjuda på, triiist ja vet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar