lördag 10 april 2010

Lööördaaaa

Ännu en lördag utan att va full har passerat! Känns både mycket bra och lite tråkigt!
Jag har tänkt mycket på när detta ska ske. De flesta morsor har säkert gjort mer än luktat i glaset när bebben är 6 månader, och de finns ingen egentlig anledning till att jag inte gjort de.
De jag kan komma på är:
*Jag har helammat fram tills nu.
*Jag har inte blivit bjuden på nån fest,direkt.
*Jag vill känna mig fin om jag ska gå ut, och med de menar jag att några kilon ska bort o sådär. YTLIGT, jag vet!

Ju mer solen skiner och ju varmare de blir, desto sugnare blir ja!! Men de får faktiskt vänta lite till då jag är mitt uppe i en kamp mot mina sista kilon!!
De tänker jag berätta mer om på tisdag då jag har min första invägning!

Jag har tom dividerat fram o tillbaka va jag ska dricka, då den där första gången sen plusset. Det jag är inne på nu är Chapel Hill, med sockerdricka(så jag inte blir stupis!! Inte för att jag brukar bli de men de va ju ett tag sen som sagt!!!) och sen är jag himla sugen på bailys med is!
A, de återstår att se va de blir :)

Dagen idag har varit toppen! De började med att Ebba sov bra under natten och att pappan gick upp med henne så mamman fick sova vidare!!
08.40 vaknade jag av mig själv och de va ju perfekt, för då hann jag göra iordning min frulle som skulle intas kl 0900 ca.
På fm gjorde jag lite storkok åt Ebba och frös in, så nu finns de käk för hela nästa vecka, SKÖNT!! Planerade även min mat för några dagar framöver och vad som behövde handlas, och sen va de dags för lunch!
Efter lunchen så drog vi iväg och fixade en grej till Ebbas nya gåstol och så blev de en repa på Willys!
När vi kom hem va skruttan jättetrött, så efter att ha förberett mitt mellis, slängde jag på mig prommiskläder och drog en repa med vagnen! Skönt att få svettas lite :)

Kvällen har spenderats i soffan med te och en efterrätt med hallon, blåbär och mörk choklad. Yummie! Och helt enligt min "diet". Bra där!


Nä, nu ska jag vara lite social med min fästman och titta på millenium!


Pöss



1 kommentar:

  1. "Ännu en lördag utan att va full har passerat! Känns både mycket bra och lite tråkigt!"

    För skönt att va grabb :) kan ta en shot för dig! sköt om dig. ciao

    SvaraRadera