onsdag 17 februari 2010

20.36

Klockan 20.36 i går kväll fick jag och Macke uppleva något historiskt!!
EBBAS FÖRSTA VÄNDNING!!

Vi har inte haft henne så mycket liggandes på mage för hon har blivit så förbannad på en gång och tyckt att de vart så tråkigt. Men har alltid haft lite dåligt samvete för att vi inte låtit henne träna mer för att bli stark i rygg och nacke.
Men så igår så la jag henne på mage och hon va jättestark och orkade hålla upp huvudet jättebra och länge, och helt plötsligt utan nån direkt förvarning så rulla hon över på rygg!!

Kanske lite larvigt men jag blev så himla glad och stolt!! Förstå hur de kommer bli när hon säger sitt första ord, kryper och GÅR! Mamman kommer ju att smälla av :)

Annars så mår jag bättre nu! De blev tyvärr ingen Mamma-Baby gympa igår eftersom jag kände mig lite mosig på måndagskvällen och gympan är ju 10 på fm. Som tur är kan vi ju gå imorgon istället! Världens bästa gympa :)

Ikväll är de match och Västerås kommer på besök och förhoppningsvis får dom åka hem tomhänta! HEJA MORA :)

Igår somnade Ebba kl 22 och vaknade 05.30!! Riktigt skönt att få sova så många timmar i sträck! Hon åt en slurk och somande om en timme, sen tyckte hon att de va dags att stiga upp!!

Gårdagens Ebba!!

1 kommentar:

  1. Tycker det är så kul att du börjat blogga igen :)Och sen blir det lite ögongodis för ville oxå när söta Ebba är på bild :)

    Kram Jessica o Ville

    SvaraRadera