torsdag 11 februari 2010

En torsdag

Jaha, då var dagen nästan till ända!!
Det har varit en mycket bra dag måste jag ändå säga!

Vid tolv mötte jag upp Carina här utanför och vi begav oss ut på stan för att äta lunch! Ebba fick stanna hemma med pappan!

Först gick vi till åhlens, men den menyn kändes lite suspekt, vidare till Vi på hörnet där de serverades tacobuffé vilket inte kändes helt rätt! Men kanske kina då tänkte vi och promenerade raskt dit för att upptäcka att deras utbud av mat inte heller föll oss i smaken. Ok vad gör vi nu tänkte vi och bestämde oss för att prova lyckan på Vasagatan 32. Väl framme där enades vi om att vi aldrig mer ska äta lunch ute på en torsdag om vi inte är VANSINNIGT sugna på ärtsoppa o pannkakor!!

Vi hade väl traskat runt i ca 15 minuter och tappat modet litegrann när Carina kommer med den brillianta idén att vi ska gå till Lönnkrogen på andra sidan stan, PUH( Ok Mora är ingen metropol men ändå!!).
Kl 12.22 ca satte vi oss Äntligen ner och några minuter senare serverades de rosmarinstekt kycklingfilé med gorgonzolasås. Mycket gott!!



Söta Carina :)
På em gick jag och Ebba en tur så hon fick sova lite och jag passade på att handla lite ingredienser som jag behövde till dom nyttiga pannkakor jag skulle göra på kvällen, som förövrigt blev mycket goda!!Hojta om nån vill ha receptet!

Vid halv fem kom Macke hem och jag och Carina kunde sticka iväg till gymmet och köra en timme! Såå skönt!

Nu blire snart en dusch och en kopp grönt te i soffan med mina bästa <3>
Dagens Ebba! En dag i
gymmet helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar